dissabte, 16 de maig de 2015

Robòtica a l'aula infantil



Avui en dia hi ha moltes noves maneres de treballar dins l'aula, però cada vegada més s'està treballant a partir de la tecnologia i els recursos que aquesta ens aporta. Cercant diferents articles sobre el tema de l'Scratch, el qual consisteix en treballar en base a l'aprenentatge del llenguatge de la programació que permet als participants aprendre amb la robòtica, vaig anar a parar a un article que em va cridar molt l'atenció. Aquest tracta de la entrada dels robots a l'aula d'infantil, parlant de les BeeBot i Lego Wedo.

D'acord amb allò que es diu en aquest, la introducció de la robòtica a les aules incrementa una motivació per part dels alumnes que fa que tinguin ganes d'aprendre i experimentar amb aquells nous materials. Amb projectes com treballar la robòtica i la programació a les aules, es pretén iniciar un desenvolupament d'habilitats, capacitats i competències bàsiques a través de la resolució de petits reptes d'aprenentatge diaris. 


La robòtica ens permet treballar els continguts curriculars enfocats de manera diferent, molt més pràctica i tenint la capacitat d'anar proposant petits reptes diaris on els alumnes hauran d'anar assolint. A partir d'aquests materials es poden treballar totes les àrees curriculars a partir de l'assaig i l'error dels propis nens i nenes.

Cada vegada més hem de valorar la robòtica educativa com un recurs més per a l'aprenentatge, ja que desperta curiositat cap allò fins ara poc conegut pels més petits. 


1 comentari:

  1. El que per la meva part respecta el que em resulta interessant de les beebots i que pot donar molt de joc és canviar el taulell de joc depenent dels continguts que treballem a l'aula.

    ResponSuprimeix