divendres, 27 de febrer de 2015

Kahoot!

Un divendres, vam arribar a la classe de la menció i la mestre ens va fer agafar els telèfons mòbils. No estàvem acostumats a treballar d'aquesta manera, però vam seguir les seves indicacions, tot anat a una direcció que ella ens anava dient. Vam posar el nom d'usuari i tot seguit, vam veure que allò que estàvem posant als nostres aparells mòbils, apareixia a la pantalla de la PDI de l'aula.

Personalment, mai havia vist una activitat com aquesta, però vaig quedar fascinada de l'atenció que va arribar a cridar-me i d'interessats que ens mostràvem tots amb que estava passant. 

Kahoot! és una aplicació web a través de la pantalla i l'aparell mòbil. Consisteix en un recurs on es fan tot un seguit de preguntes per a després respondre-les de manera individual cada usuari amb el seu aparell tecnològic. Per això el nom d'usuari i el fet d'afegir-nos al joc, per tal de poder contestar les preguntes que anirien apareixent. 

Una vegada vam estar tots registrats i entrats en el joc, van començar a sortir tot una sèrie de preguntes sobre el bloc i el seu funcionament. Aquest tipus d'aplicació, feia un recull de les respostes i creava una gràfica en forma de puntuació, alhora que hi havia un rànquing on apareixien els més ràpids i els que portaven més avantatge pel que fa el coneixement del contingut.

El més curiós d'aquesta activitat, a més de poder veure què sabem i que no, és el fet de que es fomenta molt l'atenció, ja que la informació que ens dóna la pantalla de la PDI no és la mateixa que veiem en el mòbil. En el mòbil no es pot veure tota la informació, per tant, t'has de fixar molt bé què demana la pregunta i de quina manera demana respondre l'aplicació. 

És un recurs que serveix per a tenir uns coneixements previs d'allò que es pretén treballar posteriorment, com també, de manera positiva, dir que permet treballar de manera conjunta i alhora. 



Aquesta aplicació, tot i que pot semblar una mica complexa per a posar en pràctica amb cicle inicial, considero que a partir de tauletes, els alumnes poden utilitzar-la. És un recurs que fomenta l'agudesa visual i els reflexes alhora que fa bellugar el cervell per trobar la resposta correcta. Els mestres i les mestres poden tractar qualsevol temari o contingut, ja que l'aplicació permet fer creacions de preguntes pròpies. De cara als alumnes, és una novetat treballar a partir de les pantalles i a un tipus de joc on, sense adonar-se'n, estan treballant i aprenent. Aprendre jugant és la millor manera d'aprendre i adquirir els coneixements necessaris que han de tenir els nostres alumnes.

Molt recomanable posar en pràctica!



2 comentaris:

  1. Considero que és una molt bona aplicació per partir dels coneixements previs dels infants!

    ResponElimina
  2. a part dels infants, també és molt viable per a dur-la a terme amb mestres! quan tardem a vegades per a respondre un qüestionari...

    ResponElimina