Avui en dia podem trobar infinites aplicacions destinades a nens i nenes, però no totes aquestes solen ser segures i fiables per als més petits. DIC DIC és una aplicació per aprendre ortografia i vocabulari alhora que l'infant interactua i juga. Aprèn de manera inconscient i va treballant l'escriptura i la correspondència so-grafia.
DIC DIC és un aplicació totalment segura, sense publicitat ni vendes integrades. És atractiva pel que fa els infants, com també productiva. A més, és una aplicació de funcionament senzill i intuïtiu, on els nens i nenes poden jugar amb autonomia i seguretat. Esta destinada a infants dels 2 als 8 anys i es pot treballar tan la llengua materna, com una llengua estrangera, ja que es deixa escollir la llengua entre anglès, francès, català i castellà.
És un recurs que he considerat molt apropiat i convenient per a posar en pràctica amb els alumnes o des de casa mateix les pròpies famílies, ja que és una bona manera de treballar el vocabulari a través del joc. A més, l'aplicació permet escollir el nivell de dificultat, quina llengua es vol practicar i l'ús o no de pistes.
A continuació, us deixo l'enllaç d'un vídeo promocional de l'aplicació on es mostra el seu funcionament: https://vimeo.com/66080896
Pel que fa la taxonomía de Bloom, seria una aplicació on s'aplica i s'analitza allò observat i allò que l'infant sap, de manera que aquest edita, executa, compara, prova... I pel que fa el model SAMR, seria una aplicació d'augment, de millora, ja que actua com a substitució, però, aniria cap a la part de transformació i modificació, ja que va més enllà de la simple activitat, ens aporta moltes més accions que fan que l'aplicació enriqueixi les seves funcions educatives.
És important el fet d'aprendre ortografia de manera inconscient, em resulta similar a la lectura d'un llibre ja que dins del teu cap interaccionen milers de paraules escrites correctament
ResponElimina