divendres, 17 d’abril del 2015

"Menors i privacitat: la cara oculta de les aplicacions de joguines"

Diàriament ens trobem amb moltes notícies entorn les tecnologies i la seva introducció a les aules. Però, actualment, la introducció de les TIC va molt més enllà de les aules. La seva presencia amb els infants està cada vegada més introduïda a les llars familiars, de manera que els nens i nenes estan constantment en contacte amb les aplicacions i els jocs on-line a través de la xarxa. 

De totes les aplicacions que poden existir, n'hi ha que estan més protegides que d'altres pel que fa les dades personals dels menors. Fa un dies, vaig trobar un article que vaig trobar molt interessant de compartir amb tots vosaltres. Aquest article tracta sobre la cara oculta de les aplicacions de joguina, pel que fa els menors i la seva privacitat. 

Tal i com comenta l'article de Pilar Chacón, degut a la gran onada tecnològica, moltes empreses s'han vist forçades a adaptar-se a les noves tendències. Empreses com Famosa Town o LEGO, s'han vist compromeses a crear Apps per a infants de manera gratuita i sense publicitat. Però... Aquestes aplicacions van més enllà de les qüestions de marquèting de l'empresa o tenen uns altres objectius?







Segons les paraules de Jens Moller, director de màrqueting del Grup LEGO, “Generalment, volem utilitzar el contingut digital per millorar l’experiència de construcció física, que és una part molt important i essencial del joc de LEGO. El considerem més com una millora del joc físic i no tant un reemplaçament del mateix”. 

Amb aquestes paraules, podem interpretar aquestes aplicacions com al recerca de millores per a la joguina física, tot i que avui en dia, aquestes empreses viuen sota el lema de: "Renovarse o morir", jugant a favor sempre dels seus propis beneficis

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada